Sightseeing Melakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu Sightseeing Melakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

Sightseeing Melakka

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

19 Januari 2012 | Maleisië, Malakka

Hi guys,
Dank voor jullie reacties. Leuk dat ook de 'oude hap' mij weer volgt! :-)

18-01-2012 (vervolg)
Na wat gegeten te hebben, Skype ik met het thuisfront (wat houd ik toch van al die digitale mogelijkheden!). Daarna loop ik terug naar het hotel en ja hoor, daar staat de portier met het betaalbriefjes én 20 ringgit wisselgeld. :-)

19-01-2012
Ik sta vroeg (7:00 u) op. Deels omdat ik het altijd geweldig vind om buiten te lopen als de rest van de wereld nog slaapt en deels om goed gebruik te maken van de nog niet zo hete uren. Tussen 12:00 en 15:00 is het hier echt veel te warm en vochtig om een grotere inspanning te doen dan de bladzijde van een (e-)boek om te slaan. Dus het plan is om die uren ergens stilletjes lezend of in een airconditioned ruimte door te brengen. Het blijkt echter niet zo'n hele warme dag vandaag (wel miezerregen).

Ik bezoek de verschillende bezienswaardigheden: 3 musea (volgens mij voor het eerst in mijn leven dat ik zo cultureel bezig ben) en een aantal kerken. Ook koop ik sandalen, wat mijn voeten heerlijk vinden, want dichte schoenen is echt veel te warm voor hier. 's Middags verwen ik mijn voeten nog eens extra met een voetmassage. De Chinese masseur is niet zachtzinnig, maar mijn voeten knappen er geweldig van op.

Bij een restaurant aan het water (Harper's) geniet ik van het uitzicht, de goede koffie en de cheesecake: geserveerd in een cocktailglas! Armanda (collega trainer) belt. Zij is ook in Maleisië en we maken plannen om elkaar volgende week te zien in Penang. Als haar en mijn reisplannen blijven zoals ze nu zijn, dan gaat het lukken, maar ja, reizen is ook improviseren dus we zullen zien. In ieder geval een leuk vooruitzicht om hier, 10.000 km van huis, een avondje door te brengen met een 'collega'.