De laatste dagen - Reisverslag uit Kampong Bukit Lanjan, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Kampong Bukit Lanjan, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

08 Februari 2012 | Maleisië, Kampong Bukit Lanjan

Hallo allemaal weer. Dank jullie wel voor de berichtjes, sms'jes en mailtjes voor mijn verjaardag!

Jullie zijn daar in Holland wel raar bezig hoor. Ga ik begin januari op vakantie om die schaatsliefhebbers alle gelegenheid te geven om het koud te laten worden, blijft het rond de 8 graden. En nu sta ik op het punt om thuis te komen, is er ineens sprake van een elfstedentocht! Zeer slechte planning!!

Dit is het laatste verslag van mijn reis, geschreven vanuit de 'thuisbasis' Petaling Jaya, in de supermall The Curve, bij mijn favoriete koffietent The Dome.

4 februari.
De terugtocht vanuit Langkawi naar Bentong (ca 550 km) verloopt voorspoedig. Op de Ferry terug naar het vaste land zit ik naast een Maleise dame, waar ik een leuk gesprek mee voer en die mij als cadeautje een Baju (jurk) cadeau geeft. In Bentong aangekomen ontmoet ik Frank weer, die alvast een hotel voor ons heeft geboekt.

Het plan is om morgen samen naar Taman Negara te reizen, maar het lot heeft anders beslist. Een collega van Frank is gisteren bij een roofoverval om het leven gekomen (gewurgd) en dat heeft uiteraard veel impact op de collega's en op Frank zelf. Hij heeft net een nieuwe baan daar en behoort tot het senior management en hij besluit om terug naar KL te gaan. Jammer voor mij, maar zeer begrijpelijk.

5 februari
Ik vertrek in mijn eentje naar Taman Negara. Ik rijd naar Kuala Tembeling en parkeer daar mijn auto. Dan gaat het verder per bootje naar het park, dat 3 uur stroomopwaarts ligt. De boottrip is mooi (brede rivier met aan weerszijden tropisch regenwoud) en gezellig: ik zit naast een reislustige Amerikaan en we wisselen zo onze ervaringen uit.

Het park zelf valt me tegen. Het is er druk, over georganiseerd en het 'resort' waar ik zit is highly overprized. 's Avonds boek ik een 'nite walk' (Maleisische spelling) door de jungle. We zien 2 tapirs (die gevoerd worden), wat herten (ook op een feeding ground) en wat spinnen. Oh ja en héél veel homo sapiens. Ik heb een relatief klein groepje (7), maar er zijn meerdere groepen en het lijkt wel of ik in de kalverstraat ben beland. De gids doet zijn best, maar met zoveel mensen is het niet gek dat je geen widlife tegenkomt.

6 februari
Vandaag ga ik er in mijn eentje op uit. Het huren van een gids wordt 'highly recommended', maar er zit hier zo weinig wildlife en de paden zijn zo goed aangegeven, dat ik daar vanaf zie. Aangezien ik het bos in ga, laat ik mijn portemonnee thuis, dat is toch alleen maar gesleep. Dat was niet verstandig... Ik loop naar de canopy walk, zo'n 2 km van het resort en dan blijkt dat je daar ook weer voor moet betalen. Dat hadden ze bij de headquarters ook wel even kunnen vermelden! Gelukkig is er een Nederlands stel dat mij uit de brand helpt en voor mij de toegang betaalt. Na de canopy walk loop ik nog zo'n 3 uur door de jungle. Heerlijk om even in de natuur te zijn. Toch bevalt het me hier niet echt en 's Avonds besluit ik om morgen al terug te gaan naar PJ, ipv en dag later.

7 februari
Via een omweg over Fraser's Hill, waar ik een late lunch gebruik, rijd ik terug naar het appartement van Frank. Ik ben er rond 19:00 en voel me niet lekker. Ik heb een barstende koppijn en voel me misselijk. Frank is niet thuis en ik ga na een douche direct slapen.

8 februari
Als ik opsta is de hoofdpijn weg, maar mijn maag en darmen zijn nog van slag. Ik besluit rustig aan te doen. Vanavond zal ik Armanda en Jaz weer zien om samen te eten en dan ga ik morgen avond weg... Of... Shit! Als ik mijn ticket nog eens goed bekijk zie ik dat ik vanavond vlieg en niet morgen! Ik vlieg op 9 februari om 0:55 uur... Dat is dus vannacht!!! Plots moet ik ineens van alles regelen: Armanda afzeggen, Frank op de hoogte brengen (die is op zijn werk), het auto verhuur bedrijf op de hoogte stellen dat ik de auto vanavond al terugbreng, mijn treinticket omzetten, een slaapplaats regelen ( ik kan nog niet naar huis omdat er oppassers in mijn huis zitten). Een heel andere dag dan de rustig aan dag die ik me voorgesteld had dus! En natuurlijk mijn laatste verslag schrijven... Maar die is nu klaar!

Groeten allemaal en tot in Nederland! (stook de kachel effe op daar aub).

  • 08 Februari 2012 - 08:13

    Willem-Peter:

    Zo zie je dat zelfs een ervaren reizgster als jij in die klassieke fout kan trappen. Al heeft je onderbewuste je gelukkig geholpen door al een dag eerder uit het NP te vertrekken.
    Sterkte met de thuiskomst in de kou... Ik heb gelukkig nog 3 weken warmte - dan zal het toch wel zijn gaan dooien!?

  • 08 Februari 2012 - 14:40

    Sioe Lie:

    hallo Annelize, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heerlijk om het in Maleisië te kunnen vieren. Voor mijn gevoel is de tijd toch snel gegaan. Heerlijk om steeds jouw verhalen en belevenissen te volgen. Wat een hectische laatste vakantiedag. Gelukkig kwam je er op tijd achter dat je eerder moest vertrekken. Ik heb een keer een dag te vroeg op Schiphol op mijn moeder staan wachten, dat is ook een raar moment.
    In ieder geval welkom weer in het koude Nederland. En dan kun je later nog je schaatsen onderbinden of lekker bij de kachel blijven zitten.
    groetjes, Sioe Lie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kampong Bukit Lanjan

Maldiven & Maleisië 2012

Duiken in de Maldiven en rondreizen in Maleisie

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2012

De laatste dagen

03 Februari 2012

Lui op Langkawi

01 Februari 2012

sightseeing Penang

28 Januari 2012

Taiping & Pulau Penang

26 Januari 2012

Cameron Highlands
Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: