Vuurvliegjes en de bergen in - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu Vuurvliegjes en de bergen in - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

Vuurvliegjes en de bergen in

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

22 Januari 2012 | Maleisië, Tanah Rata

20-01-2012
Als ik wakker word, regent het pijpenstelen. Ik besluit Melakka in de ochtend te verlaten en langzaamaan terug naar het noorden, naar PJ te rijden. Ik neem de kustweg en stop bij een oud fort, waar de voorzieningen voor toeristen aanwezig zijn, maar er geen enkele toerist (behalve ik dan) rond loopt. Het geeft altijd een apart gevoel om rond te lopen op een plek met 'vergane glorie'. Ik lunch ergens onder weg ( een bord nasi met een glas warm water voor ?1,75) en kom zo rond 17:00 uur aan bij het huis van Frank. Hij ligt lekker te slapen, dus laat ik hem met rust en ga naar het winkelcentrum The Curve om daar wat te drinken, boekje te lezen en te eten. Als ik net binnen ben begint het weer te gieten en dat duurt de komende 2 uur. Een echte tropische regenbui en ik heb het voor het eerst in deze vakantie zelfs koud! Als ik terug ben in de flat van Frank heeft hij bezoek van Rosalinde en kijken we gedrieeen naar een dating show op tv.

21-01-2012
Frank en ik vertrekken vroeg naar Kuala Selangor. Daar is het Firefly Park, waar we 's avonds in een bootje de rivier op gaan om naar de Vuurvliegjes te kijken. Het is een grappig schouwspel en het best te vergelijken met flikkerende kerstboom verlichting. Gelukkig regent het nu niet, want als het regent is er geen optreden van de vuurvliegjes.

We slapen op het park in een bungalow, die zeer ruim is en waar we allebei een eigen slaapkamer hebben. 8 andere bungalows zijn gehuurd door één Maleise familie, die ons vers gebakken visringen, loempiaatjes en mandarijnen aanbieden. Één van de vrouwen komt even een praatje maken, maar als Frank zegt dat hij een moslim is en wij hier slechts met z'n tweeën zijn, is het gesprek snel afgelopen ( een moslim man wordt biet geacht samen met een vrouw achter gesloten deuren te zijn).

22-01-2012
's Ochtends giet het weer. Gelukkig is het na een paar uur weer droog. We vertrekken richting Cameron Highlands. We stoppen onderweg in Telok Intan, waar de grootste trekpleister de 'leaning tower' is. Als we ergens zitten te lunchen, komt er een in lompen geklede man op ons af en wij denken dat hij komt bedelen. Maar nee, hij haalt geld uit zijn zak en legt dat op ons tafeltje. Vervolgens loopt hij weer weg. 'Reversed engineered begging'?

We vervolgen onze weg naar de Cameron Hihlands. Een totaal andere wereld, mooie beboste heuvels. We logeren bij Hillview Inn in Tanah Rata, een plek met gebouwen die wat Oostenrijks aandoen en een sfeertje waar Valkenburg jaloers op kan zijn. Druk en toeristisch dus, maar heerlijk vertoeven.

• 23 Januari 2012 - 08:20

Han :

Hi Annelize, leuk om je weer zo te mogen volgen.

• 25 Januari 2012 - 15:07

Peter:

Ja hoor, daarbenje.nu! Leuk om weer te lezen Annelize.

Dus ik kan je uitdagen voor WF?

Hihi