sightseeing Penang - Reisverslag uit Kampung Lubuk Buaya, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu sightseeing Penang - Reisverslag uit Kampung Lubuk Buaya, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

sightseeing Penang

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

01 Februari 2012 | Maleisië, Kampung Lubuk Buaya

Bedankt weer voor jullie reacties. Het is erg leuk om steeds iets van het thuisfront te horen!

Dit verslag schrijf ik terwijl ik op het strand zit en van de ondergaande zon geniet... :-)

29 & 30 januari
Deze twee dagen besteed ik aan het bezichtigen van Georgetown, de tweede stad van Maleisië en een world heritage sight en van de rest van het eiland. Je struikelt hier bijna letterlijk over de tempels. Grote en kleine en van allerlei allooi: moskeeën, kerken, Chinese tempels, buddhistisch, hindoestaans, name it and you'll find it.

's Avonds (29 januari) heb ik met Jaz en Armanda afgesproken om steamboat te gaan eten. Ik heb daarvoor aan de jongen van het hotel gevraagd om een tip. We hebben moeite om het restaurant zo 1-2-3 te vinden (om het zacht uit te drukken) maar als we er dan eindelijk zijn om 21:00 is het absoluut de moeite waard en genieten we van een heerlijke Chinese steamboat!

De volgende dag breng ik een bezoekje aan Penang Hill. Een heuvel die je met een funiculaire opgaat (helaas zijn de wagons net in 2011 door supermoderne vervangen, waardoor er toch wat charme verloren is gegaan) en van waaruit je een mooi uitzicht hebt op Georgetown. Daar in de buurt is ook de grootste boeddhistische tempel te bewonderen, maar ik ben een beetje gebouwen-moe en breng de rest van de middag voornamelijk al lezend door op het terras naast mijn hotel, waar de serveerster mijn bestelling al kent. Ik hoef alleen maar te zeggen 'same' en dan krijg ik een heerlijke Spa rood met een schijfje limoen.

Als ik door de straten van Georgetown loop, zie ik regelmatig een bord met daarop 'Jalan Sehala' met een pijl erop. Ik weet dat Jalan 'straat' betekent en ik vraag me af wat er in de Sehala straat voor belangrijks te vinden is, dat er zo vaak naartoe gewezen wordt. Tot dat ik iets verder nadenk... Jalan Sehala betekent natuurlijk éénrichtingsstraat!

31 januari
Ik vertrek van Pulau Penang naar Pulau Langkawi. Ik ben het actieve reizen moe en heb op Langkawi een luxe resort geboekt voor 4 nachten. Even niet van alles bezoeken en bezichtigen (nou ja, een paar kleine dingen dan), maar lekker lui bij het zwembad, aan het strand of op mijn balkon een boek lezen. Mijn longen zijn ook blij deze interessante, maar vol met uitlaatgassen vervuilde stad te verlaten.

Ik rijd zo'n 100 km naar het noorden, parkeer daar mijn auto voor 5 dagen en stap op de Ferry naar Langkawi. Gelukkig duurt de overtocht maar anderhalf uur, want de Ferry is niet meer dan één grote 'treincoupé' waarin veel mensen worden gestouwd. Uiteraard staat de airco op standje vriezen. Nog een half uurtje in een taxi en dan ja hoor, kom ik op het resort en betrek ik mijn riante stijlvolle kamer. 's Middags verken ik de omgeving een beetje (strand en een straat met allerlei eettentjes), probeer ik weer eens wat nieuwe vruchten uit (dragonfruit, ramboetan en snakeskin) en laat in een 'spa' mijn voeten door visjes van oude huidcellen ontdoen. Effe genieten! :-)

• 01 Februari 2012 - 03:10

Willem-peter:

Hoi Annelize, als ik de topographie goed heb, moet je ongeveer naar de thaise wateren kunnen zwemmen van waar je nu zit. Ikzelf ben inmiddels 900km naar het noordoosten, dus niet meer aan zee.
    veel plezier!!