Cameron Highlands - Reisverslag uit Taiping, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Taiping, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

26 Januari 2012 | Maleisië, Taiping

23-01-2012 tot 26-01-2012
Vier nachten verblijf ik in de Cameron Highlands (de eerste twee nachten vergezeld door Frank). Daar mag je uit concluderen dat het me hier uitstekend bevalt. Het is een mooi bergachtig gebied, waar mooie, niet al te moeilijke, jungle trails zijn te lopen. Op verschillende plekken zijn prachtige uitzichten over het gebied. De lucht is hier zuiver en het is hier minder drukkend warm dan op zeeniveau. 's Avonds is het er zelfs koud. Helaas raak ik betrokken bij een kleine aanrijding met een motortje. Gelukkig zijn er geen gewonden. Het kost ons wel 4 uur op het politiebureau om alles te regelen. De auto is flink beschadigd: de spiegel ligt eraf. Het verhuurbedrijf biedt een goede service: de volgende dag wordt er een andere auto gebracht en kan ik weer rijden. Nu verder geen brokken maken hoop ik!
De Cameron Highlands zijn ook de groententuin van Maleisië en overal langs de weg zijn groentestalletjes. Ook aardbeien worden hier verbouwd en die vind je dan ook overal: zowel puur, als op allerlei manieren verwerkt (jam, gedroogd, in chocolade). De fresh strawberry juice smaakt uitstekend! Ook de merchandising wordt niet vergeten. Je kan hier alles kopen met aardbeienmotief: tassen, t-shirts, knuffelaardbeien en ook aardbeien-oorwarmers, die gretig aftrek vinden.

Daarnaast zijn er grote theeplantages hier en ik koop verrukkelijke citroenthee van de Boh Plantage.

26-01-2012
Vandaag rijd ik naar Taiping. Ik maak een tussenstop bij Kelly's Castle, een nooit afgemaakt bouwwerk dat een Schot hier ooit wilde bouwen om zijn vrouw een plezier te doen.
Als ik Taiping binnenrijd is mijn eerste indruk niet bijzonder positief: een vuile, beetje shabby stad. Maar het eerste menselijke contact is zeer positief: als ik de weg vraag naar het hotel dat ik gereserveerd heb, biedt een gezellige dikke Chinees aan om de weg te wijzen met zijn auto en zo cross ik achter een dikke witte SUV aan door de stad. Hij levert me keurig af bij hotel Furama, waar ik hartelijk wordt ontvangen en een prima kamer krijg.

Na een douche (je kunt hier wel 5 keer per dag douchen en je nog niet fris voelen) verken ik Taiping per voet. Ik stel mijn eerste indruk 180 graden bij! De stad is weliswaar vies, maar de hoofdstraat is bijzonder gezellig met allerlei winkels en aan de rand ligt een prachtig park. Ik doe wat hoognodige boodschappen (douchegel) en tegen de schemeravond struin ik heerlijk door het park. Het is er druk, maar toch heerst er een heerlijke rustige sfeer. De hele middag kom ik geen blanke tegen en dat bevalt prima. 's avonds eet ik op een plein met daar omheen allerlei Chinese eetstalletjes. Bij elk stalletje kan je iets ander bestellen en dan aan een tafeltje op het plein opeten. Ik loop langs de stalletjes en bestel op goed geluk iets wat er lekker uitziet. Het blijkt ook lekker te smaken, ook al heb ik niet echt een idee wat ik precies eet (seafood kuih ka).

  • 26 Januari 2012 - 08:54

    Iggy:

    Die foto van de natuur zien er wel heel aanlokkelijk uit. Gaaf hoor.

  • 26 Januari 2012 - 12:55

    Roel:

    leuk zo weer eens van je te horen, maar wel een beetje ogen uitsteken he! Nuttige tips, naar de malediven hoeft dus niet, de rode zee is mooi zat. en de cameron highlands zijn een aanrader. was 38 jaar geleden in maleisie, hele land rond gelift, ben benieuwd hoe het veranderd is. geniet ervan, kom heelhuids thuis

  • 26 Januari 2012 - 14:37

    Jos:

    Hallo Annelize,

    Leuk je reis-ervaringen te lezen, zeker ook van je vorige vorige trips.

    Thuisfront gaat uitstekend, fijne reis verder gr,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Taiping

Maldiven & Maleisië 2012

Duiken in de Maldiven en rondreizen in Maleisie

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2012

De laatste dagen

03 Februari 2012

Lui op Langkawi

01 Februari 2012

sightseeing Penang

28 Januari 2012

Taiping & Pulau Penang

26 Januari 2012

Cameron Highlands
Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: