Melakka (vervolg) - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu Melakka (vervolg) - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

Melakka (vervolg)

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

18 Januari 2012 | Maleisië, Malakka

Oeps, daar ging dus iets mis...

Afijn, het werd dus donker. Even wat gegeten waar veel locals zaten (bord eten en anderhalve liter water voor €2,50 toe maar) en nog wat rond gelopen en rondgehangen bij de twin towers. Om 20:30 wilden mijn voeten echt niet meer verder lopen en hoewel ik het onwijs naar mijn zin had zo in de stad, leek het me toch verstandiger om naar 'huis' te rijden, ook om niet al te moe achter het stuur te hoeven kruipen. Toen Frank 's avonds laat thuis kwam, namen we de dag door en reserveerden we alvast wat plekken, omdat het dit weekend druk wordt vanwege Chinees Nieuwjaar.

18-01-2012
's ochtends vertrek ik richting Melakka. Onderweg kom ik eerst in een dikke file en daarna in een tropische regenbui terecht, maar met wat tussenstops ben ik omstreeks 13:00 in Melakka. Ik parkeer de huurauto netjes in een parkeervak en check in in het hotel. Het is bloedheet en ik ben moe, dus besluit eerst eens een uurtje te slapen. Als ik op pad ga en langs mijn auto loop, blijkt dat het netjes in een vak parkeren toch niet voldoende was: ik heb een bon! De vakken zijn genummerd en misschien zijn het privé vakken? Een bord is natuurlijk niet te vinden, zoiets weet je gewoon.... Of niet als toerist zijnde... Het bedrag is wel een smashing €7,50 (30 ringgit)en behalve het bedrag, kan ik er niets van lezen en heb ik geen idee hoe ik dit moet betalen. Moet ik naar het politiebureau? Krijgt de verhuurmaatschappij een acceptgiro? Ik vraag het bij het hotel en de portier zegt dat hij naar de stad zal gaan om te betalen. Ik geef hem 50 ringgit en nu maar hopen dat hij inderdaad betaalt en dat ik een betaalbewijs en de overige 20 ringgit van hem terug krijg... We zullen zien.

Melakka is leuk! Ik loop rond in het historisch centrum met de Nederlandse koloniale overblijfselen en hoewel het een beetje een Chinees pretpark is, heb ik het uitstekend naar mijn zin hier. Chinatown is ook super en ik merk dat ik elk half uur wel een keer denk: wat is het hier leuk!

Morgen ben ik hier ook nog een dag en dan wil ik ook dingen écht gaan bezoeken, zoals musea. Nu alleen wat rondgelopen.

  • 18 Januari 2012 - 13:40

    Willem-Peter:

    Hoi Annelize, grappig dat we nu bijna buren zijn... vanuit Upper South Thailand...
    Veel plezier verder in Malakka en Maleisie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Maldiven & Maleisië 2012

Duiken in de Maldiven en rondreizen in Maleisie

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2012

De laatste dagen

03 Februari 2012

Lui op Langkawi

01 Februari 2012

sightseeing Penang

28 Januari 2012

Taiping & Pulau Penang

26 Januari 2012

Cameron Highlands
Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: