Ontbijt in Maleisië - Reisverslag uit Petaling Jaya, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu Ontbijt in Maleisië - Reisverslag uit Petaling Jaya, Maleisië van Annelize - WaarBenJij.nu

Ontbijt in Maleisië

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

17 Januari 2012 | Maleisië, Petaling Jaya


Na een weekje duiken in de Maldiven ben ik gisteren aangekomen in Maleisië.

Hoewel de Maldiven voor sommigen een duikersparadijs vormt, ben ik erachter gekomen dat ik toch echt een verwende duiker ben geworden na mijn liveaboard in komodo, Indonesië in 2008. Ik ben een 'slow diver' en houd van kleurrijke omgevingen (soft corals), clear visibility en een grote variatie aan vooral klien spul. De Maldiven zijn toch meer geschikt voor de duikers die houden van stroming, diepe duiken en het grote spul (haaien). Natuurlijk, we hebben mooie duiken gemaakt en de ontmoetingen met manta's blijven indrukwekkend. Dus absoluut geen geklaag hier en de week te beleven met Daniel was weer sla vanouds heerlijk ontspannen. Maar toch... De volgende duiktrip zal zeker weer naar Indonesië of contreien zijn.

De laatste dag hadden we nog tijd over in Malé, hoofdstad van de Maldiven. Een warme, drukke (100.000 inwoners op een oppervlakte van 1 bij 1,5 km) stad. Toch interessant om daar een paar uur rond te lopen en de drukte en de mensen te observeren.

In Malé nam ik afscheid van Daniel en na een heerlijk ruimzittende vlucht naar Colombo (Airbus 330, helaas maar anderhalf uur), een draak van een transfer op Colombo (ik kreeg mijn boarding pass pas toen de gate al een half uur open was), een drukke en krapzittende vlucht naar Kuala Lumpur (nachtvlucht, 4 uur, geen slaap), werd ik prima opgevangen door Frank, de 'collega' van Trabajo, die hier woont. Ik kreeg meteen de vuurdoop qua rijden: vermoeid (een nacht geen slaap gehad), in een onbekende huurauto, links rijdend, dwars door KL, Frank volgend op zijn motor. Het ging prima, dus dat schept vertrouwen voor de rest van de reis. :-)

Vandaag lekker uitgeslapen, ontbijtje bij 'the Dome' ter wijl Frank naar zijn werk is. Vanmiddag hebben we afgesproken in KL en gaan we de stad in. Morgen vertrek ik naar Melakka. Vrijdag sluit Frank aan (ergens waar ik dan ben) en reist een weekje met me mee. Dan weer weekje alleen reizen en dan ontmoet ik Frank in Taman Negara, het nationale park hier (rainforest).

Groeten aan allen in het koude Nederland!

  • 17 Januari 2012 - 06:23

    Sioe Lie:

    Hallo vakantieganger,
    Leuk om je verslagen weer te lezen. Maleisië vond ik zelf een heerlijk vakantieland, mooie natuur, lekker eten en zoveel verschillende culturen naast elkaar. In Malakka heb je ook een avondmarkt, maar dat is geloof ik alleen in het weekend. Nog een hele fijne tijd toegewenst !!!

  • 17 Januari 2012 - 21:50

    Karen:

    Hoi verwende reiziger! Goed even van je te horen; je wisselt het weer fraai af met samen reizen en alleen reizen... Hier alles goed, en inderdaad.... Koud! Heb maar even een ander maatje opgezocht om mijn ervaringen te delen (Elsa). Veel plezier aldaar en tot horens, Liefs

  • 18 Januari 2012 - 21:29

    Amanda:

    Even een snelle reactie! Wat heerlijk dat je op reis bent. Geniet ervan!!! Groetjes van ons vieren. Ik zal snel wat uitgebreider reageren. xxxxx

  • 19 Januari 2012 - 06:44

    Iggy:

    Hi there, de winter weer ontvlucht? Gelijk heb je. Ik ga je volgen en elke dag ff checken wat je geschreven hebt en dan een beetje wegdromen van dit soort oorden. Enjoy !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Petaling Jaya

Maldiven & Maleisië 2012

Duiken in de Maldiven en rondreizen in Maleisie

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2012

De laatste dagen

03 Februari 2012

Lui op Langkawi

01 Februari 2012

sightseeing Penang

28 Januari 2012

Taiping & Pulau Penang

26 Januari 2012

Cameron Highlands
Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: