Ankor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelize - WaarBenJij.nu Ankor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelize - WaarBenJij.nu

Ankor Wat

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

10 Februari 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

Even een korte tussendoor...

8-10 februari: de tempels van Ankor
Nadat ik toch nog mijn verjaardag heb gevierd met twee nederlandse meiden, ben ik de volgende dag al vroeg op. Het hoogtepunt gaat beginnen: het bezoek aan Ankor Wat. Het is inderdaad absoluut een hoogtepunt in deze reis. Ik heb toch al heel wat gehoord over Ankor en mijn verwachtingen waren hoog gespannen, maar toch overtreft hetgeen ik zie. Adembenemend mooi. Ik val van de ene "wow" in de andere. De eerste twee dagen doe ik alles per fiets. Ik fiets de eerste dag 20 km en de tweede dag 25. Dat vind ik wel weer genoeg en de derde dag huur ik een tuktuk-rijder om me ook naar de verder afgelegen tempels te brengen. Helaas kan je hier geen motor huren, alleen dus een motor met chauuffeur en dan zit ik toch liever relaxed in een tuktuk, die hier trouwens weer een ander uiterlijk hebben dan in alle andere steden waar ik tot u toe geweest ben. Ankor Wat, de bekendste is prachtig, maar ook de andere tempels: Ankor Thom, Ta Phrom, Ta Keo, Beng Malae, Banthaye Srey, Ta Som en Neak Pean. Namen dioe jullie neits zeggen, maar geloof me: ze zijn prachtig en het gaat niet vervelen! Ik ben blij dat ik een pas voor drie dagen heb en kan het naar mijn gevoel heerlijk op mijn gemak doen. Sommige mensen doen dit in 1 dag, ik moet er niet aan denken! In Siem Reap, het plaatsje zelf, is het goed toeven. Weliswaar is alles er vreselijk duur (de prijzen zou een europese stad niet misstaan) en zijn er veel toeristen, maar de sfeer is heerlijk ontspannen en elke middag geniet ik hier van een goed glas wijn op een terrasje. Dat vind ik een ongekende luxe in Azie en ik geniet er dan ook met volle teugen van. Ook heb ik een goede koffietent ontdekt en is het eten hier prima, dus de innerlijke mens spint zachtjes. Prima dagen dus!

Morgen vlieg ik (ik heb effe genoeg van de lange busritten) naar Bangkok en neem daar meteen de bus door naar Kanchanaburi. Als alles goed gaat (en waarom zou dat niet zo zijn) ontmoet ik daar Jerome, een goede vriend van me, waarmee ik de komende tijd zal reizen. Hij heeft vakantie en heeft besloten daarvan in Thailand te gaan genieten. De afgelopen tijd hebben we per email contact gehouden en uiteindelijk Kanchanaburi uitgezocht om elkaar te ontmoeten. Ik kijk ernaar uit om weer samen te reizen. Hoewel alles goed is gegaan alleen en ik me goed vermaakt heb, ben ik er ook wel achter gekomen dat met z'n tweeen reizen toch leuker is!

tot zover, de volgende keer zit ik weer in Thailand!

  • 11 Februari 2007 - 18:26

    Karen:

    Een mens maakt wat mee..... Jij daar in de hitte, ik hier bij 18 graden vorst. En net als jij snelt went aan de temperaturen, is dat bij mij ook het geval. Behalve Azie kan ik je St. Petersburg en Moskou ook erg aanraden! Veel plezier met Jerome.

  • 12 Februari 2007 - 09:59

    Frank:

    Mijn tekenblokken huilen en ik ben ook erg triest dat ik Ankor Wat niet mee heb mogen maken. Ik kijk uit naar jou photos. Die zullen het wel goed maken.

  • 13 Februari 2007 - 09:51

    Erik Jager:

    Annelize,
    Leuk om te lezen! Even een zakelijke vraag: kun jij zsm (!) contact met mij opnemen? Alvast dank. erik.jager@entrance.nl of +31(0)655720076. Heb je een mailadres waar je bereikbaar bent? Mail me dan even.

    Groet,
    Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 21987

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: