35 uur zonder slaap - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Annelize - WaarBenJij.nu 35 uur zonder slaap - Reisverslag uit Ranong, Thailand van Annelize - WaarBenJij.nu

35 uur zonder slaap

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

07 December 2006 | Thailand, Ranong

Hoi allemaal

We zijn in Thailand! En om preciezer te zijn; in Ranong.

De reis verliep voorspoedig. Zowel bij Frank in zijn hotel in Parijs, als bij mij in Apeldoorn ging de wekker op 5 december om 04:15 uur af. Ik werd lekker luxe opgehaald door een taxi van Schiphol en na een uur amusant gepraat met de chauffeur, was ik tegen 7 uur op schiphol. Frank stapte toen al het vliegtuig in, van Parijs naar Rome. Alles verliep vlot en ik kwam netjes op tijd in Rome aan. Wat zijn die gsm-en toch een zegen, want Frank hield mij via sms netjes op de hoogte waar ik precies moest zijn, inclusief gate-wijziging, zodat ik me direct vanuit het vliegtuig naar de gate kon spoeden, zonder de beeldschermen te hoeven raadplegen. De vlucht van Rome naar Bangkok was lekker luxe, met ieder zijn eigen tv-set en een veelheid aan films en muziek om uit te kiezen.

Op Bangkok kwamen we om 6:30 aan en zijn direct op jacht gegaan naar een ticket naar Surat Thani. Om 13:40 konden we vervolgens door. Omdat we geen puf hadden om de stad in te gaan, hebben we al die tijd op het vliegveld rondgehangen. Om ca 16:00 uur waren we in Surat Thani (een kleine vertraging met de vlucht). We hadden gepland om daar een nacht te blijven, alvorens door te reizen, maar aangezien we direct mee konden met een minivan naar Ranong, zijn we gelijk maar doorgereden. Dus kregen we nog eens 3 uur reizen voor de kiezen. We ontmoeten Lucy, een Engelse die een jaar rondreist (tja, altijd baas boven baas) en waarmee we (vooral ik) de hele rit in de minivan hebben gekletst. Ik was op het laatst zooo moe dat het engels bijna mijn mond niet meer uitkwam. Afijn in Ranong maar niet meer te moeilijk gedaan over het vinden van een hotel en ingecheckt in hetzelfde hotel als Lucy had uitgekozen. Een standaard hotel met weinig sfeer, maar wel met goede bedden en dat was nou juist belangrijk op dat moment. Na 35 uur kregen we dan eindelijk onze zuurverdiende nachtrust.

Wel een prima manier om door je jetlag heen te komen trouwens, want vanmorgen was ik om 6:30 op en nu voel ik me direct in het rimte hier. Frank had wat meer moeite met wakker worden en terwijl hij nog wat doorsliep, ben ik de buurt gaan verkennen en heb wat rondgelopen. terug in het hotel nog even een duik in het zwembad en toen Frank mnaar eens gaan wekken. Na een prima ontbijt hebben we een songthaw (een soort open stadsbus) genomen en we zitten nu aan de pier, waar we over een uur in de boot stappen naar Koh Chang. Het eiland waar we de eerste dagen door zullen brengen en wat uitrusten alvorens we 10 december op de boot stappen voor onze duiktrip.

De eerste indrukken van Thailand: heerlijk om weer in Azie te zijn! Ik vind het tot nu toe erg lijken op Sri Lanka, hoewel je wel ziet dat de mensen hier duidelijk een hogere levensstandaard hebben. Het gering van de mobieltjes is hier niet van de lucht.

Dus, alles goed, alles wel en "samen" gaat ook prima, ondanks dat we beiden hartstikke moe zijn. Dus dat is een goed voorteken voor de rest van de vakantie! ;-)

groetjes allemaal en tot de volgende keer....

  • 07 December 2006 - 05:49

    Sioe Lie:

    hallo Annelize,
    Fijn te lezen, dat de vlucht goed is verlopen.
    Het lijkt me heerlijk rustig op zo'n eiland.
    Een hele fijne tijd toegewenst in Thailand, en straks met het duiken.
    Doe wel voorzichtig met duiken, he.
    groetjes,
    Sioe Lie

  • 07 December 2006 - 08:09

    Vivianne :

    Een hele ruk dus zo'n 35 uur reizen. Wauw. En wij maar kneuteren in de herfststormen met rukwinden van 8 en striemende regens bij een temperatuur van 11 graden. Vandaag vieren we Justin's verjaardag. Hij wordt vandaag 7 jaar. Niet buitenspelen dus...
    Heel veel plezier en een fijne tijd on the island!


  • 12 December 2006 - 06:37

    Karen:

    Hoi Annelize,

    je reisschema klinkt 'speedy' en onrustig. Nu op dat eiland en lekker duiken. Nederland loslaten en het ritme van Azie oppakken. Veel plezier!

  • 12 December 2006 - 07:41

    Jerome:

    Lekker om te lezen joh, je neemt me zo mee de reissfeer in. Fijn dat de vluchten goed gegaan zijn en dan zit je "zo" in de zon. Ik ben benieuwd hoe jullie duiken zijn.
    Door je verhaal krijg ik nu al zin om straks heerlijk 2 weken van Holandia te gaan genieten. Weliswaar een stuk frisser, maar ik hoef niets te doen.

    Geniet van alle pracht en praal en tot lees.

  • 13 December 2006 - 08:32

    Bettie:

    heerlijk dat alles zo goed is gegaan, en dat kletsen van jou dat kennen we wel, dat houdt vanzelf wel een keer op (ha ha) geniet van de eerste mooie momenten. Je weet het he iedere dag is een kadootnje, het uitpakken ervan is echter het mooist. Ps, nr. 5 achter de rug en het gaat nog steeds goed.
    Liefs, bettie en frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 21973

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: