Fantastisch duiken in Komodo - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Annelize - WaarBenJij.nu Fantastisch duiken in Komodo - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Annelize - WaarBenJij.nu

Fantastisch duiken in Komodo

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

23 September 2008 | Indonesië, Ubud

Ha allemaal,

Ik ben weer terug, de liveaboard, de duiktrip zit erop. Hierbij de evaluatie van de trip:

kwa duiken: fantastisch!!! Vooral het kleine spul: kleurrijke slakken, pygmee zeepaardjes en allerlei vreemde creaties van moeder natuur, zoals de " leaf scorpionfish" (sorry, ik ben wat visnamen wat engels georienteerd), dolfijnen, haaien. Sommige duiken zagen we echt te veel om te onthouden! Veel geleerd ook weer, met name in sterke stroming duiken, waarbij je je met een haak aan het rif vastsjort omdat je anders letterlijk alle kanten (op, neer, voor, achter, links, rechts) wordt opgeslingerd. En alles is goed gegaan. Ik duik nu met Nitrox en dat is een wereld van verschil, na elke duik was ik fitter dan ooit!! Het voelde als een zuurstof-kick, ik vrees dat ik verslaafd ben geraakt aan de zuurstof ha ha.
kwa reizen met Daniel: super. We laten elkaar vrij, hebben lol met het duiken. Een echte en hechte vriendschap, zeer prettig om zo te kunnen reizen.
kwa reisgezelschap: ach... er zitten altijd wel interessante gevallen tussen, zeker voor een observerend pyscholoog als ik. Verder geen bijzondere contacten of vermeldenswaardigheden.

Tja, zo is het in een kort erichtje allemaal gezegd. Eigenlijk is er maar een enkel woord voor nodig: super super super!

• 23 September 2008 - 14:46

Karen:

fantastisch als er maar 1 woord voor het hier en nu is; SUPER! Vasthouden nu zou ik zo zeggen.

• 23 September 2008 - 15:35

Frank V M:

Leuk om jouw verhaal te lezen! Gebruiken ze daar ook al rifhaken? ben net terug van een liveaboard op de Malediven en daar deden ze dat ook.