Terug in Seminyak - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Annelize - WaarBenJij.nu Terug in Seminyak - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Annelize - WaarBenJij.nu

Terug in Seminyak

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

13 September 2008 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,

hierbij voorlopig het laatste ebricht voordat ik -inderdaad- weer ga duiken! Weer bedankt voor jullie reacties, ik vind dat elke keer weer bijzonder te merken dat jullie meelezen en meeleven!

11 september (vervolg)
Na een bezoek aan de botanische tuin laat ik me verwennen met een gezichtsbehandeling. Na enkele cremetjes en een massage volgt een masker van ijskoude schijfjes komkommer. Erg rustgevend en als de behandeling afgelopen is vind ik dat mijn gezichte r inderdaad goed en relaxed uitziet.

12 september
Vandaag rijd ik terug naar Tulamben. Via kleine wegen met weer mooie uitzichten op de rijstvelden, bezoek ik eerst het waterpaleis in Tirtta Gangga, waar ik goede ideeen opdoe voor mijn tuin-to-be (alleen heb ik wat meer ruimte nodig dan...). Daarna rijd ik door naar Amed, waar ik getuige ben van de manier waarop er hier zout uit de zee gewonnen wordt.
Terug in Yulamben slaap ik nog 1 nacht bij de duikoperator, dit keer in het andere uiterste: een kamer zonder badkamer. Nou ja, voor 1 nacht is dat geen probleem. Om 6 uur laat ik me nog eens bij het zwembad masseren en aangezien het hier tussen 6 en 7 donker wordt, lig ik op een gegeven moment op mijn rug, naar de sterren te kijken, terwijl mijn voeten gemasseerd worden. Gaan slecht leven!

13 september
Ik word door een van de chauffeurs van het duikcentrum teruggebracht naar Seminyak. De planning is om om ongeveer 12:00 ter plekke te zijn, maar we hebben nogal pech met het verkeer. We komen achter een ceremoniele optocht terecht en dat kost ons een half uur. Dan door naar Ubud, waar de eerste passagiers gedropt worden. Ondertussen tikt de klok door en ik wil toch op tijd zijn om Daniel van het vliegveld te kunnen halen. Uiteindelijk lukt het allemaal en na mijn spullen in het hotel gedropt te hebben, regel ik een taxi en sta ik netjes aan de uitgang als Daniel naar buiten komt. De rest van de middag.avond gebruiken we om bij te kletsen. En morgen... morgen gaan we aan boord en begint onze duiktocht!

veel liefs aan iedereen!
Annelize