Metamorfose: van reizigster naar toeriste - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Annelize - WaarBenJij.nu Metamorfose: van reizigster naar toeriste - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Annelize - WaarBenJij.nu

Metamorfose: van reizigster naar toeriste

Door: Annelize

Blijf op de hoogte en volg Annelize

28 Februari 2007 | Thailand, Ao Nang

Hallo nat Nederland!

Ja Carmen, je hebt gelijk: de ware aard is boven gekomen. Of in mijn woorden: de metamorfose heeft zich volledig voltrokken!
We zijn nu een week in Ao Nang and "I love it!" ;-)

22 februari - 28 februari
De eerste dagen in Ao Nang staan in het teken van het zoeken naar een leuke, luxe accomodatie om de laatste dagen dat Jerome hier nog is door te brengen. Dat valt niet mee. Alles is volgeboekt. Er gaat heel wat tijd zitten in het rondvragen en bekijken van hotels. We vinden wel wat leuke stekkies, maar steeds heeft de kamer maar 1 bed en we zijn dan wel goede vrienden, en hebben al heel wat gedeeld, maar het bed delen, dat gaat ons te ver. Dat is niet ons idee van luxe. We zijn op slot zo "wanhopig" dat we zelfs bereid zijn 200 euro voor een kamer te betalen. Maar zelfs voor dat geld kunnen ze ons niet garanderen dat we twee gescheiden bedden krijgen... we druipen weer af. Uiteindelijk vinden we toch een resort waar we voor een redelijke prijs (65 euro) per nacht luxe kunnen slapen, in een leuke bungalow, met alles erop en eraan, zwembad, goed personeel en een bordje met "Welkom Mr. Weisz" op de dag dat we inchecken. We zijn blij dat deze missie volbracht is. Het is een heerlijk hotel en ik besluit hier te blijven voor de nachten nadat Jerome weg is, maar helaas: dan zitten ze weer vol. Dus er wacht mij nog 1 maal een verhuizing... wijs geworden heb ik mijn nieuwe locatie maar alvast geregeld.... en hoe typisch: het zal de duurste worden van de hele vakantie.

De dagen vliegen voorbij. Het is nu echt een strandvakantie geworden (hoewel ik nog geen minuut op het strand gelegen heb): een dagje duiken, een dagje met een toertje mee kayakken, beetje ouwehoeren, boekkie lezen, lekker eten, flesje wijn op onze veranda en veel, veel shoppen. Mijn zomer-strand-garderobe is volledig aangevuld en het lijstje "nog te kopen" groeit nogsteeds... In een zaak waar er uitverkoop is en 70% korting wordt gegeven (daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren!), koop ik 7 kledingstukken voor een prijs waar je er in nederland net 1 voor hebt.

de duiktripjes zijn weer heerlijk. Met mijn oor gaat het uitstekend en de duikstekken zijn erg mooi. Ik zie weinig "groot spul" (alleen twee keer een luipaardhaai), maar heel veel mooie koralen, anemonen en klein spul als naaktslakken, een ghost pipefish en meer.

Vandaag is de laatste dag voor Jerome (dus er moet weer flink geshopt worden) en dan nog drie daagjes alleen en dan.... flying home....

  • 28 Februari 2007 - 18:59

    Annemiek Ten Pas:

    He reizigster!

    Heel veel plezier met je laatste dagen en niet te veel shoppen he! (Je mag maar 20 kg bagage inchecken, toch?) Ik heb je avonturen meegelezen en vind het leuk om je straks weer in nl te ontmoeten. Alvast een goede terugreis!
    Lieve groeten, Annemiek

  • 02 Maart 2007 - 14:44

    Hedwig:

    Arme, arme jij. Hier weer wennen zal niet meevallen. Ik vind het na 3 of 4 weken al altijd verschrikkelijk, wat moet dat na 3 maanden zijn...
    Hopelijk stopt de zondvloed hier nog ooit en kunnen we snel een dag gaan wandelen, zodat ik al je verhalen kan horen.

  • 03 Maart 2007 - 14:10

    Luk Seman:

    Dat is weer even afzien: 2e was zit net in de machine, boodschappen gedaan en vanavond moet ik gewoon zelf koken. Wat dat betreft zou ik meteen naar Thailand emigreren en elke avond heerlijk voor een prikkie uit eten.
    Het is werkelijk voorbij gevlogen die 3 weken en ik heb volop genoten. De laatste dagen ging het echt heel snel. Op het laatst moest ik nog kiezen tussen nog wat leuke dingen aanschaffen of me zelf verwennen met een heerlijke massage. Mmmh. Een super reflexologiemassage gedaan en zoals je al zei Annelize, pakken ze een groot deel van de rest van je lichaam mee. Wel afzien, maar erna voelde het erg goed. Dat moet ik de volgende keer toch wel meer doen in Thailand.
    Nog wel voor maar liefst 10 Baht m'n broek laten repareren op een straathoek en voor de rest heerlijk van Chinatown genoten.

    Wel raar hoor dat ik nu al in Nederland ben en dat jij nu op het punt staat om naar Bangkok te vliegen en dan "meteen" door naar Nederland.
    Ik ben benieuwd of je nog meer duiken hebt gedaan of andere leuke dingen. En natuurlijk hoe je maatwerk er uit is komen te zien. De verrassingsaankoop voor mij van mijn pak is mooi geworden en ik ben er erg blij mee. Zelfs al een paar leuke complimenten gekregen.
    Hopelijk is je maag weer rustig geworden en wens ik je verder een goede vlucht. Breng je het zonnetje mee? Mij is het niet gelukt.

    Zie je weer in ons koude kikkerlandje.
    Groetjes, Jerome

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21879

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: