Edmonton, 25-09-2915 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Annelize - WaarBenJij.nu Edmonton, 25-09-2915 - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Annelize - WaarBenJij.nu

Edmonton, 25-09-2915

Blijf op de hoogte en volg Annelize

26 September 2015 | Canada, Edmonton

25-09-2015
De laatste dag in edmonton. Na het ontbijt komt John Peter me ophalen. Eerst rijden we terug naar de shop van de prepaid simkaart, omdat dit niet bleek te werken. Aangezien ze een refund policy hebben, wil ik proberen mijn geld terug te krijgen. Ondanks dat ik zeer duidelijk maak dat ik zeer ontevreden ben, lukt dit niet. De telefoonmaatschappijen hier blijken erg goed te zijn in het ontsnappen aan hun eigen 'policy'. Het laatste wat de 'manager' zegt is: 'I can' too anything, the computer wouldn't allow me'. Welkom in het land waar de computer de baas is...ach ja, 35 Canadese dollars down the drain, maar we kunnen erom lachen. 
Dan rijden we naar de MEC, de 'snoepwinkel' voor buitensporters. Uiteraard hebben John Peter en ik op de trek gesproken over uitrusting en John Peter gaf me de tip om kleding van Marino wool te dragen: licht, goed ademend en minder zweetlucht. Dat wil ik natuurlijk hebben :-) ik heb alle tijd om rond te kijken en te passen, want het is het soort winkel waar John Peter zich ook uitstekend vermaakt. Ik vind dat ik me redelijk inhoud met de aankopen: slechts 1 t-shirt, een lichtgewicht, dun maar warm, jack, een paar wandelsokken en (eindelijk want die had ik al een tijdje nodig) een zonnebril.
We rijden naar het park om nog wat relaxed te wandelen. Helaas heb ik mijn hiking boots niet aan en vormen zich twee blaren op mijn voeten. Maar ach, dat geneest wel weer. We hebben nog wat tijd te doden en rijden terug naar de condo van donna en John Peter. Ik laad mijn foto's op de iPad van hem en daarna gaan we door zijn verzameling foto's van zijn reizen. Een prima tijdverdrijf. Dan wandelen we naar de kleermakerij van ome jan en als donna daar ook gearriveerd is, rijden we naar het rng rd (range road), het restaurant waar we ons laatste gezamenlijke diner hebben. Ome jan is erg blij dat ik het naar mijn zin heb gehad in de bergen, wat hij een aantal keer zegt. En er komen nog wat meer verhalen over vroeger op tafel. Het is een heel gezellige avond en het is lastig deze avond te beëindigen. 

  • 26 September 2015 - 14:19

    Mariannr:

    Wat klinkt dat allemaal leuk en interessant. Echt een reis waar je nog veel aan terug zult denken volgens mij.
    Goed om zo weer eens opnieuw kennis te maken met verre familie.
    En fijn dat je zo trouw verslag uitbrengt.
    Veel plezier nog de rest van je vakantie.

  • 26 September 2015 - 15:08

    Annelize :

    Altijd leuk om reacties te krijgen op mijn verhalen, dank je wel. En fijn dat je het leuk vindt om me te volgen. Het is inderdaad een onvergetelijke reis. Ome jan, John Peter en Donna zijn super.

  • 26 September 2015 - 17:43

    Ruud:

    zo te lezen heb je het daar fantastisch naar je zin.
    Doe ome Jan, John Peter en Donna de hartelijke groeten van ons.
    Hoop dat de verdere vakantie net zo fijn is.
    Wees wel voorzichtig, geen selfies met grizzleys maken.

    Groetjes
    Ruud

  • 09 Oktober 2015 - 13:37

    Annelize :

    Dank je Ruud, ik heb iedereen daar de groeten gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelize

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 21878

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 14 Oktober 2015

Canada 2015

04 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Maldiven & Maleisië 2012

03 September 2008 - 26 September 2008

Bali & Komodo 2008

07 Januari 2008 - 29 Januari 2008

Thailand 2008

05 December 2006 - 05 Maart 2007

Thailand, Laos Cambodja 2006/2007

Landen bezocht: